Προσπάθεια μη αναγνώρισης των μεταπτυχιακών τίτλων από ΙΕΚ

Ήθελα να γράψω κάτι για αυτό το θέμα, αλλά βρήκα σχετικό άρθρο:

» Εδώ και μερικές μέρες έχει ξεκινήσει το καινούργιο εξάμηνο στα ΙΕΚ και μαζί με αυτό, στο γενικότερο κλίμα της εποχής για μείωση του λειτουργικού κόστους γίνεται μια προσπάθεια να μην αναγνωριστούν μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών των εκπαιδευτών με την αιτιολογία ότι δεν είναι σχετικοί με το γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων.» Δείτε το υπόλοιπο εδώ…

Ο ale3andro λέει: «Η μείωση του λειτουργικού κόστους είναι κάτι στο οποίο θέλω να πιστεύω ότι όλοι είμαστε σύμφωνοι». Και το λέει αυτό παρά το γεγονός ότι είναι εργαζόμενος!

Ε, αυτό φίλε δεν είναι «μείωση του λειτουργικού κόστους»! Είναι ληστεία σε βάρος του εργαζόμενου! Η σπατάλη του κράτους είναι να μου πληρώνει τα πτυχία μου; Το πόσα πτυχία έχω, το πόσα προσόντα έχω, είναι μεταβλητή έννοια; Αν ο εργοδότης δε χρειάζεται το μεταπτυχιακό μου, το πτυχίο μου ή το απολυτήριο λυκείου μου τότε παύουν να υπάρχουν;

Ξέρω περίπτωση φίλης που έκρυψε το πτυχίο (και το μεταπτυχιακό) για να πιάσει δουλειά σαν πωλήτρια. Είναι δυνατόν; Εκεί έχουμε φτάσει! Και μετά σου λένε η Διαμαντοπούλου και ο Γιωργάκης για καινοτομία, πράσινη ανάπτυξη και αξία στη μόρφωση!

Το κεφάλαιο έχει γίνει πλέον τόσο σάπιο και τόσο παρασιτικό που βλέπει μόνο ένα δρόμο. Να μετατρέψει τα μεροκάματά μας σε τριτοκοσμικά για να εξοικονομήσει ακόμα και το τελευταίο ευρώ.Την ίδια στιγμή δε χορταίνει να καταβροχθίζει κρατικό χρήμα. Θα ξεπουλήσει τον ΟΣΕ, θα διοργανώσει… Μεσογειακούς Αγώνες (!) το 2013, θα πάρει υποβρύχια που γέρνουν και τανκ που διαλύονται στην πρώτη βολή, θα πετάξει τα σχολεία στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, θα ιδιωτικοποιήσει τα νοσοκομεία, θα χαρίσει τους δρόμους και μετά θα ζητά επιπλέον θυσίες γιατί θα έχουν φαγωθεί πάλι τα λεφτά.

Αρκετά έχουμε ανεχτεί τη λαιμαργία τους. Είναι καιρός να πάρουμε πίσω όσα μας ανήκουν!

Advertisements

5 Σχόλια

  1. […] Ο ale3andro λέει: “Η μείωση του λειτουργικού κόστους είναι… [Διαβάστε το υπόλοιπο του άρθρου στο blog του (295 λέξεις)] […]

  2. Καλησπέρα,
    μάλλον έχουμε διαφορετική αντίληψη περί «μείωσης λειτουργικού κόστους». Εγώ σε καμμιά περίπτωση δεν εννοώ την μη πληρωμή μεταπτυχιακών τίτλων ούτε καν την μείωση της σχετικής αποζημίωσης (εξάλλου δεν αναφέρω κάτι τέτοιο ούτε καν στην αρχική μου ανάρτηση).
    Έχοντας αρκετά μεγάλη εμπειρία σε ΙΕΚ και στον τρόπο με οποίο γίνονται αναθέσεις μαθημάτων, ξέρω ότι δεν γίνονται τελείως αξιοκρατικά (όπως θα έπρεπε) και επίσης πολλές φορές αποζημιώνονται εκπαιδευτές για μεταπτυχιακά τα οποία πραγματικά δεν έχουν καμμιά σχέση με το μάθημα το οποίο εισηγούνται. Αυτό για μένα είναι σπατάλη και καλώς να κοπεί.
    Εγώ αυτό που κατέκρινα είναι ότι δεν υπάρχει εξαρχής μια οδηγία περί ανάθεσεων και συναφών μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών (ανά μάθημα) ώστε να ξέρει ο κάθε υποψήφιος εκπαιδευτής πριν καν ακόμη κάνει δήλωση αν θα αναγνωριστεί το μεταπτυχιακό του ή οχι…

    • Καλησπέρα και από μένα.
      Ευχαριστώ που μπήκες στον κόπο να σχολιάσεις την ανωτέρω ανάρτηση.

      Συμφωνώ με την πρώτη και την τρίτη παράγραφο του σχολίου σου. Οι ματαπτυχιακοί τίτλοι πρέπει να πληρώνονται και μέχρι τώρα δεν υπάρχει εξαρχής μια οδηγία περί ανάθεσεων.

      Για τη δεύτερη παράγραφο έχω να προτείνω το εξής: να σταματήσει να υφίσταται το σημερινό καθεστώς των αναθέσεων και να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό που να ασκεί το εκπαιδευτικό εργο στα ΙΕΚ. Με τη σημερινή κατάσταση δεν μπορεί να ζήσει ένας εκπαιδευτής αν δεν ασκεί και κάποια άλλη επαγγελματική δραστηριότητα εκτός του ΙΕΚ.

  3. Εγώ πάλι θα διαφωνήσω μαζί σου περί μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού στα ΙΕΚ.
    Με δεδομένο οτι τα ΙΕΚ προσφέρουν κατάρτιση ίσως καταλληλότεροι να διδάσκουν είναι άνθρωποι «της αγοράς», δηλαδή οι επαγγελματίες.
    Βέβαια στην πράξη αυτοί δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα να διδάξουν σε ΙΕΚ (πιστεύω ότι ο βασικός λόγος είναι τα εξοντωτικά ωράρια του ιδιωτικού τομέα) αλλά αυτό είναι ένα τελείως διαφορετικό θέμα…

    • Πολύ προβεβλημένοι επαγγελματίες θεωρώ πως δε θα επιθυμούν να διδάξουν σε ένα ΙΕΚ (δημόσιο τουλάχιστον), τη στιγμή που μπορούν να κάνουν το ίδιο σε ιδιωτικά κολέγια ή ακόμα και σε Πανεπιστήμια.

      Θα μπορούσα να διατυπώσω την πρότασή σου ως εξής:
      π.χ. ο επαγγελματίας νοσηλεύτης να διδάσκει μερικές ώρες σε ένα τμήμα νοσηλευτικής του ΙΕΚ, ο επαγγελματίας γραφίστας να διδάσκει σε ένα τμήμα σχεδιαστών του ΙΕΚ κ.λ.π.

      Αυτό προϋποθέτει ότι το κύριο εισόδημα των εκπαιδευτών θα προέρχεται από το κανονικό τους επάγγελμα.
      Ποιο θα είναι όμως το κίνητρο για να κάνουν κάτι τέτοιο;
      Αν το κίνητρο είναι χρηματικό, οι σημερινές αμοιβές είναι χαμηλές. Αν το κίνητρο είναι η καταξίωση, ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η κατάρτιση των ΙΕΚ ως τώρα δεν προσφέρει ιδιαίτερη αίγλη στον εκπαιδευτή.

      Οπότε η τωρινή κατάσταση θα συνεχίσει να υπάρχει, εκτός και αν η κατάρτιση επανασχεδιαστεί από την αρχή.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: